Vragen over woningfotografie

Wat te doen bij slecht weer?

Wij bewerken de foto’s standaard met een mooie blauwe lucht en passen de kleuren aan waar nodig. Daardoor maakt het voor ons niet uit wat voor weer het is op de dag van de afspraak – zolang er maar een droog moment is om te fotograferen. Mocht het tijdens de hele afspraak regenen en is het niet mogelijk om de buitenbeelden te maken, dan plannen we graag een tweede afspraak in om deze alsnog vast te leggen. We baseren onze planning niet op weersvoorspellingen van bijvoorbeeld weer.nl of buienradar.nl, omdat deze in de praktijk vaak niet nauwkeurig blijken te zijn.

Kunnen jullie onze woning stylen of tips geven op de afspraak?

Bij onze fotoshoot richten wij ons volledig op het maken van sfeervolle en professionele beelden die de woning optimaal presenteren. Wij verzorgen zelf geen styling, dus we raden aan om vooraf de woning helemaal naar wens in te richten. Zo voorkom je dat je achteraf spijt hebt van de indeling of aankleding.

Voor handige stylingtips kun je vooraf onze checklist doornemen. Mocht er tijdens de fotoshoot iets in de weg staan, dan geven we dit uiteraard aan.

Wil je de woning professioneel laten stylen? Informeer bij de makelaar naar de mogelijkheden.

Hierbij de link naar onze checklist: https://tinyurl.com/TipsMR

Moeten of kunnen wij helpen tijdens de afspraak?

Tijdens de fotoshoot nemen wij de tijd om de woning zo goed mogelijk in beeld te brengen. Het is niet nodig om te helpen, maar we vragen wel om de ruimtes vooraf netjes op te ruimen.

Je mag gerust thuisblijven tijdens de afspraak, maar om de beste resultaten te behalen, werken we per verdieping graag ook even alleen. Zo kunnen we de kamers optimaal vastleggen zonder personen in beeld en volledig focussen op het maken van de mooiste foto’s.

Wie komt er naar de afspraak?

Wij zijn een ervaren team van vier fotografen: Joris, Mansur, Amir en Malou.

Tijdens de afspraak wordt alle content – fotografie, video, 360°-foto’s en inmeten – door één fotograaf verzorgd. Zo zorgen we voor een efficiënte werkwijze, zonder dat er meerdere afspraken nodig zijn.

Hoelang duurt de afspraak?

De tijd die we nodig hebben voor de fotoshoot hangt af van het gekozen pakket en de grootte van de woning.

  • Uitgebreid pakket (fotografie, video, 360°-foto’s en inmeten): gemiddeld 2 tot 2,5 uur
  • Fotografie & inmeten: gemiddeld 1,5 tot 2 uur
  • Alleen fotografie: gemiddeld 1 tot 1,5 uur

Bij grotere woningen kan de afspraak iets langer duren. We nemen de tijd om alles zorgvuldig en professioneel vast te leggen, zodat de woning op zijn best wordt gepresenteerd.

Hoe kan ik mij voorbereiden op de afspraak?

Wanneer de woning netjes is opgeruimd, kunnen wij de mooiste foto’s maken en de ruimte optimaal presenteren. Bloemen voegen altijd een frisse, gezellige uitstraling toe en persoonlijke foto’s kunnen worden opgeborgen. Het is belangrijker dat de woning opgeruimd is, dan dat het schoon is.

Voor een goede voorbereiding kan je ook onze checklist bekijken: https://tinyurl.com/TipsMR